lauantai 6. elokuuta 2011

Tänään meillä ollaankin herätty aikaisin lasten kanssa. Lapsilla on ensimmäinen hoitoviikko päiväkodissa takana loman jälkeen. Vähän oli alkuun vaikeuksia aamulla saada lapset hereille mutta nyt viikonloppuna kun ei olisi tarvinnut ihan niin aikaisin herätä, olivat pikkuset vauhdissa jos tosi aikaisin. 




Isommalle tyttärelle tein samasta Novitan mohair-langasta lapsaset. Lanka on lapasissakin kaksinkertaisena. Tästä setistä tuli tytölle mieluinen. Vieläkin miettii koristeita pipoon ja lapasiin. Piposta piti tarkoituksella tehdä tuollainen vähän liian iso, jotta sen saa taakse tuollain ruttuun. :) 


Nyt puikoilla on kaksi erilaista huivia. Pitsihuivista olen niin onnellinen, kun opin tekemään sen. Laitan linkin ohjeeseen sitten kun huivi valmistuu. Pinkki huivi on sellainen seurustelukäsityö, virkataan salomoninsolmuilla. Sitä tehdessä ei tarvitse laskea, eikä keskittyä vaan voi samalla jutella tai keskittyä johonkin muuhun kuin tekemäänsä käsityöhön. Pitsihuivi on minun ihan ensimmäinen pitsineuletyö. Alkuun kun tein pitsihuivia, minun piti todella tarkkaan seurata ohjetta kun menin heti sekaisin. Nyt kuvio alkaa olla muistissa niin ei ole enään niin vaikeaa. 


Viikolla löysin Prismasta ihanan hillopurkin 
ja laitoin purkkiin alkuun nappeja.





3 kommenttia:

  1. Tämä sun blogi on muuten KAUNIS <3 !!! Silmä lepää lukiessa.. Ja aina vaan taitavampi näytät olevan tuossa käsitöiden saralla :) Mun pitäis räpsästä sulle se kuva noista mun neliöistä, ku saisin aikaseksi. Nyt on näköjään jäissä KAIKKI käsitöihin liittyvä ;)

    -Minna-

    VastaaPoista
  2. Kiitos Minna! Millon minä pääsen lukemaan sinun blogia? :)

    VastaaPoista